Totaal aantal pageviews

zondag 28 november 2010

Aankopen

Gisteren heb ik op de markt 3 mooie wollen shawls gekocht voor 5 euro. Ziezo, nu kan ik het idee om er zelf een te haken aan de kant schuiven. Er is trouwens iets geks aan de hand. Sinds die avond dat ik door het haken verging van de pijn, ben ik het haakwerk kwijt geraakt. Ik kan het nergens meer vinden.
Verder kocht ik er twee makrelen voor 5 euro, maar daar heb ik spijt van, het vet van een was al wat ranzig geworden. De poes wilde het ook niet, dus dat was niet echt een koopje.
Die middag ook nog naar een Fancy Faire geweest in de kerk tegenover mijn huis. Ze proberen daarmee geld binnen te krijgen voor het herstellen van de glas in lood ramen. In de kerk stonden tafeltjes met de gebruikelijke rommel uitgestald. Ik begon er langs te schuifelen, de hoopvolle blikken van de vrouwen erachter maakte dat ik me ongemakkelijk voelde. Er waren weinig mensen. Algauw daalde er een gedeprimeerde stemming op me neer. Mijn  man was wat achtergebleven, hij houd wel van rond rommelen in tweedehands junk, dus ik liep weer snel naar hem terug. Hij stond door boeken te bladeren en had zowaar al iets van zijn gading gevonden. Iets over de oude Keltische religie, met foto's van oude sites. Het is fascinerend om daar meer over te weten te komen, dus voor een euro waren we goed uit. Aan het eind van de zaal vonden we nog wat oude langspeelplaten uitgestald. Ik vond een heel mooi album met klassieke kerstliedjes, op de klassieke manier uitgevoerd, met bovendien een uitgebreide tekst over de geschiedenis van het kerstlied. Dat kostte ons 2euro 50. We drentelde verder en werden aangeschoten door een vrouw met de vraag of we wilde raden naar het aantal lapjes dat er verwerkt was in een mooie lappendeken die aan de wand hing. Ik raadde 1236, maar ik denk dat ik er erg ver naast zit. Waarschijnlijk zijn het er veel meer, maar ja, het was tenslotte voor het goede doel. De laatste groep voor de torenbeklimming was jammer genoeg al naar boven. Daar hadden we wel aan mee willen doen.
Er begon iemand op een piano te spelen, maar voor ons was het echt tijd om weg te gaan. Thuisgekomen zette ik de kerstplaat op, stak een paar kaarsen aan en raakte op die manier al veel te vroeg een beetje in de kerststemming.

4 opmerkingen:

  1. fijn dat je deze dingen saampjes met je man kan beleven, enne fijn voor je dat je haakwerkje kwijt is , kan je ook geen pijn meer krijgen, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom ongemakkelijk voelen, het enige waar ze belang bij hebben is om zoveel mogelijk te verkopen. Dus niet meer doen. Jammer van je vis, zonde eigenlijk. Gaat het al weer wat beter met je arm?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn haakwerk is nog steeds niet voor de dag gekomen en dat is inderdaad wel goed, want dan kom ik niet in de verleiding het nog weer eens te proberen met alle gevolgen van dien. Met mijn arm gaat het wel goed, alhoewel sommige bewegingen pijnlijk blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had wel een koopje met die shawls. Daar is niet tegen aan te breien. Niet meer doen. Het is ook beter voor je arm.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen