Totaal aantal pageviews

donderdag 4 november 2010

65 jaar

Over een maand wordt ik 65. Ik vind dit schokkend, bijna beangstigend. Dertig worden vond ik fijn, eindelijk echt volwassen, 40 worden prima, ik had nog een baby'tje en was heel druk met hem, werk en studie. Geen tijd om te bedenken dat ik niet jong meer zou zijn. Met 50 was ik net met mijn werk een nieuwe carrière richting ingeslagen en bezig dat waar te maken, met 60 kreeg ik het eindelijk wat rustiger en genoot daar met volle teugen van, maar 65.., daar krijg ik toch vervelende visioenen bij. Hoor ik nu voortaan bij het grijze legioen waar de jongere medemens zich bij voorkeur niet en zo nodig neerbuigend over uitlaat? Gaat nu de al jaren naderbij sluipende aftakeling
in versneld tempo doorzetten? Mijn geheugen begint hiaten te vertonen, begin ik soms al dement te worden? Financieel wordt het zeker allemaal wat minder. Ik ga straks maar hééél goedkope haarverf halen van 1.19 euro bij de Action. En nu maar hopen dat die mijn grijze haren dekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten