Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 december 2010

Winters ontwaken

Vanuit mijn raam: Glad ijs, verstild water. De ganzen zijn vertrokken. Tere tinten kleuren de hemel, staalgrijs, babyblauw en een vleugje rose. Silhouetten van vogels doorkruisen de lucht. Auto's schuifelen voorbij door het verse laagje poedersneeuw. Onherkenbaar ingepakt wiebelen de fietsers langs, kindje voorop, kindje achterop. De auto van de buren wil niet starten. Ik haal de krant van beneden en laat de kat uit. De dag is begonnen.

4 opmerkingen:

  1. Fijne dag, hier komt het zonnetje en dat maakt het tot een vrolijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier inmiddels ook een zonnetje. En een auto van de buren start ook niet. Rot voor ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey goedemorgen anton pieck, haha, jeetje wat kan jij het mooi beschrijven, ik zag het helemaal voor me, hele fijne dag vandaag en genieten...., liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier schijnt ook een waterig zonnetje, maar het is koud......

    Je beschrijft het mooi. ik zie het helemaal voor mij.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen