Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 december 2010

Mijn haar

Mijn haar is grijs, maar aangezien ik het al zo'n 40 jaar van een kleurtje voorzie valt dat niet op. Tenminste, als ik het heel regelmatig, d.w.z. elke maand, bijkleur.  Omdat ik bruin haar had en het altijd in donkerbruin of roodachtig heb geverfd, valt die witte uitgroei, in tegenstelling tot de vroeger bruine, erg op.
Daarom besloot ik dat ik mijn haar een lichtere kleur moet geven, zodat de uitgroei niet al na twee weken te zien is. Ik heb geprobeerd dat zelf te doen, maar dat dekt niet. Een vriendin gaf me het adres van haar goede kapper en zo toog ik vandaag in verband met de feestelijkheden morgen, naar de kapper. Een aardig meisje kwam met me overleggen wat ik wilde en ging aan het werk. De verf erin, in laten werken en dan uitwassen in een speciale stoel met automatisch uitklappende voetensteun. Ik zou ook een hoofdmassage krijgen. Toen ik eenmaal gemakkelijk zat begon er in mij rug iets te bewegen. Eerst wist ik niet wat er aan de hand was. Op en neer mijn ruggengraat langs en van buiten naar binnen over mijn rug. Dat was heerlijk ontspannend. Het waren massage stoelen. Zo een wil ik er ook thuis.Om een lang verhaal kort te maken, ik had een heerlijk luxe gevoel, mijn haar is mooi van kleur en goed geknipt. Ik was erg tevreden tot ik afrekende. 132,50 euro! Van schrik vergat ik een fooi te geven en eerlijk waar, dit ga ik echt nooit meer doen. Zoveel geld is het nu ook weer niet waard.

11 opmerkingen:

  1. Laat het dan maar grijs worden. Ik geloof dat ik het in de beginne 2 keer heb laten doen. Laat zeggen 25 jaar geleden toen vond ik het al duur knippen en verven was toen 50 gulden.
    Nu doet mijn man het al jaren. Heeft me heel wat bespaart. Zelf wil ik wel naar grijs maar mijn man vindt het mooier als ik het verf omdat ik niet mooi grijs haar heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeiii..... wat veel geld.

    Ik weet wat je bedoelt met die massagestoelen. Ik ging altijd bij Hizihair en betaalde met korting 55 euro. Dan werd mijn haar geknipt, gewassen, gekleurd en een verzorging ging erin. Ik kocht een kaart voor 11,50 euro en kreeg een jaar lang 10% korting op de behandeling.

    Nu ben ik 24 euro kwijt. Maar dat gaat ook weer veranderen nu ik een nieuwe badkamer heb.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw das veel! Ik laat het ook altijd kleuren en knippen maar ben maar 58 euro kwijt.
    Er zijn dus ook kappers die wat minder rekenen.
    Gelukkig ben je wel tevreden.
    En als je haar goed zit voel je je zelf ook lekker!
    x Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat kappers bij mij in de buurt gewoon duur zijn. Ze heeft wel iets speciaals gedaan met het verven, strepen door mijn haar getrokken en het resultaat is erg mooi. Ik moet gewoon toch op zoek naar een goedkoper kapper.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In de spiegel kijken en denken *wohoooo* is ook wat waard toch? Maar damn, das een boel geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is er geen brainwash bij je in de buurt, stukken goedkoper, en je woont toch in Amsterdam er zijn daar ook turkse kapsalons voor dames. Ik heb laatst bij de Dappermarkt gezien dat knippen €12 was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de BrainWash kappers uitgezocht, ziet er goed uit, maar ze zitten jammer genoeg nog niet in Amsterdam. Die heel goedkope kappers durf ik niet goed aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarom durf je het niet, die meiden hebben vaak hun opleiding gewoon in Nederland gedaan, misschien zijn hollandse kappers wel zo duur omdat je de aankleding erbij betaald(massage, kopje capucino)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei, da's veel geld! Ik ga ook naar een goede kapper en ben met wassen, knippen, coupe soleil en föhnen toch ook zo'n dikke honderd euro kwijt. Dus ik ga, zodra ik niet meer werk, op zoek naar een goedkopere kapper.
    Nu heb ik dat in het verleden ook wel gedaan maar dat is niet echt goed bevallen: ik kon geen kapper vinden die me naar mijn zin knipte.
    Maar goed: zometeen zal het gewoon moeten!
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heb zelf besloten mijn haar niet meer te verven of te knippen, ik heb al 3 maanden overgeslagen en het valt me erg mee, ik ben al een beetje grijs en maak me er nu niet meer druk om, ik heb je trouwens al 2 maal gemaild maar je mail komt elke keer terug, zou je mij kunnen mailen ? dan kan ik je antwoorden, je vroeg me namelijk ofdat ik een rood met wit ruitjes stofje wou hebben, ik neem je aanbod graag aan, kan ik jou ergens mee blij maken ? , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Om helemaal eerlijk te zijn, bij die 132,50 zat ook een potje 'rough clay' om mijn haar meer volume te geven na het wassen en in model te kunnen kneden.

    BeantwoordenVerwijderen