Totaal aantal pageviews

zondag 17 oktober 2010

Voedsel verspilling

In de krant kwam ik een artikeltje tegen over voedsel verspilling. Per jaar gooien we gemiddeld per persoon ruim 50 kilo voedsel weg. Dat doe ik echt niet, was mijn reactie. Vervolgens heb ik de ook in het artikel genoemde website, EtenisomopteEten.nl, aangeklikt om de weggooitest te doen. Gelukkig kwam eruit dat ik inderdaad minder dan gemiddeld weggooi.Ik ben tenslotte nog van de generatie van vlak na de tweede wereldoorlog, waarin zuinigheid troef was. Mijn oma gebruikte zelfs lucifers meerdere keren, papieren zakjes werden bewaard onder de broodtrommel om hergebruikt te worden en bij een vriendinnetje hingen in de wc aan een touwtje in vieren geknipte bladzijden uit een tijdschrift om je billen af te vegen, wat een nare ervaring is en niet aan te raden. Ook niet met een krant touwens, de drukinkt geeft af en je billen worden zwart. Consuminderen heeft ook grenzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten