Totaal aantal pageviews

dinsdag 12 oktober 2010

Hazelnoten

In het kader van het gezond eten uit de natuur en het consuminderen ben ik al weken zonder succes op zoek naar een notenboom en had het eigenlijk al opgegeven er een te vinden.
Vandaag ging ik naar het graf van mijn moeder. Het afgelegen pad vlakbij haar graf lag bezaaid met rommelige bollen met allerlei uitsteeksels. Ik keek er eens goed naar en ben ineens blij verrast. In die bollen houden zich hazelnoten schuil. Ik raap een hele Dirk tas vol op en loop verder. Later als ik terug ga zie ik een prachtige grote roodbruine eekhoorn met de mooiste pluimstaart die je je maar kan bedenken zich uit de voeten maken met een van die onhandige bollen tussen zijn kaken geklemd. Hij denkt ook, gauw zoveel mogelijk in veiligheid stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten