Totaal aantal pageviews

zondag 24 oktober 2010

Minder geld

Minder geld uitgeven voor de dagelijkse boodschappen lukt me wel, alhoewel ik soms dat pak garnaaltjes wil pakken of dat doosje frambozen. We eten er nog steeds erg goed van. Ik geef nu gemiddeld 70 euro per week uit aan het huishouden met twee personen.
Waar ik wel tegen aan loop is dat ik geen rekening heb gehouden met bepaalde medische kosten zoals de eigen bijdrage voor het bezoek aan de tandarts of homeopaat, de homeopatische middeltjes die mij zijn aangeraden en andere drogisterij zaken. Daar ben ik al gauw 20-30 euro aan kwijt. Dat kan niet uit de huishoudpot, ook niet van zakgeld, er moet een pot komen voor gezondheid of iets dergelijks. Maar, hoe je het ook wendt of keert, het moet wel betaald worden, daar had ik met mijn begroting geen rekening mee gehouden.
Ik aarzel ook heel erg of ik me die dure cursus die ik wilde gaan doen wel kan veroorloven. Minder geld hebben heeft echt wel tamelijk vervelende gevolgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten