Totaal aantal pageviews

zaterdag 16 oktober 2010

Evalueren

Ik ben nu een maand bezig met consuminderen, tijd om even te evalueren, ik kom tenslotte uit de hulpverlening.
Het eerste wat opvalt is dat ik bijna meteen na de start een keuken gekocht heb, dus dat schiet niet op.
Het is me gelukt het huishoudgeld terug te brengen van 100 euro naar 80, dus dat is mooi. Wel is het nieuwtje er een beetje af en wil ik ook wel weer eens in de supermarkt lopen zonder na te denken of ik iets wel echt nodig heb en krijg ik ook wel pijn in mijn rug van het bukken naar de euroshopper producten. Ik heb geen goede herinneringen van mij fietstocht naar de Lidl, een eind bij mij uit de buurt. Ik ging daar heen voor een voordelige aanbieding aardappels, maar toen ik er kwam waren ze op. Ik voel me trouwens niet erg op mijn gemak in die winkel, ik ga wel naar de Dirk.
Ik bak wel met succes bijna al ons brood met volkorenmeel van Appie.
Ik had mezelf 100 euro zakgeld toegezegd en daar kom ik wel mee uit denk ik, van het kleedgeld, ook 100 euro per maand, heb ik deze maand alleen maar pantys, een legging en een maillot gekocht van de aanbieding in de Hema. De rest gaat naar volgende maand.
Jammer dat ik bijna geen kans zie te bezuinigen op de vaste lasten. Ik ga gewoon verder
Consuminderen kost trouwens wel veel tijd vind ik, gelukkig ben ik bijna uitgewerkt.

2 opmerkingen:

  1. Lees dat je de aardappels uit de aanbieding had gewild, wees blij dat ze er niet waren ze zijn niet te **eten. Echt niet,zelfs niet voor zuurkool. Ik ga ze binnenkort aan de paarden of de geiten hier in de buurt geven, maar ben bang dat die ze ook niet willen. Leuke weblog heb je verder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geldover: Jammer dat die aardappelen zo slecht waren, dan is het nog zonde van je geld. Bedankt voor je compliment.

    BeantwoordenVerwijderen