Totaal aantal pageviews

zaterdag 5 mei 2012

Stand van zaken (vervolg)

Dus, hoe heb ik bezuinigd afgelopen jaar?

Lid geworden van de Anbo
Daardoor korting op ziekteverzekering en
Collectiviteitskorting op energie rekening
Minder koek, snoep , chips en frisdrank gekocht.
Zoveel mogelijk aanbiedingen in de supermarkt maar
alleen van dingen die ik vaak gebruik
Zo min mogelijk kant en klaar producten en
zoveel mogelijk groenten en fruit van het seizoen.
Geen dure kleding gekocht
Ik ben een wasbol gaan gebruiken, geen wasmiddelen meer
Ik gebruik veel minder en goedkopere schoonmaak produkten
Verdun ze ook nog eens met water
Minder kadootjes gegeven met kerst en goedkoper met verjaardagen
(dat vind ik wel moeilijk, het lijkt al gauw krenterig)

en dan dus de thermostaat lager en die baksteen in de wc.

Ik geef toe, erg indrukwekkend is het nog niet, maar ik ga stug door met proberen minder uit te geven en toch prettig te leven.

Mijn volgende stappen zijn om mijn inboedelverzekering en mijn WA verzekering over te sluiten, dat kan veel goedkoper, en om de huisdierverzekering voor mijn kat op te zeggen. Dat is ook eigenlijk onzin. Weet je wat, dat ga ik meteen maar eens even doen.

3 opmerkingen:

  1. Dan ben je toch al een eind op de goede weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed bezig zeg, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je geeft aan minder geven aan cadeautjes. Ik weet zeker dat wanneer je een cadeaukast aanlegt gedurende het jaar dat je voor veelminder hele grootse cadeaus kunt kopen. Heb zelf bv nog lichtslangen liggen, een keer na de kerstdagen gekocht voor 1 euro terwijl ze normaal 30 euro per stuk kosten. Had 1 oranje, deze heb ik aan een voetbalfan gegeven. Was er ontzettend blij mee.
    En verder ga ik graag naar de kringloop of rommelmarkt voor mooi glaswerk en koop daar dan iets leuks in of bij. Met creativiteit kom je verder dan met geld.

    BeantwoordenVerwijderen